Gymnázium Boženy Němcové

co je nového na Gybonu

Gymnázium Boženy Němcové > Aktuality > XXVI. ročník hodnocené přehlídky gymnaziálních sborů GYMNASIA CANTANT 2022 v Brně

XXVI. ročník hodnocené přehlídky gymnaziálních sborů GYMNASIA CANTANT 2022 v Brně

Autor: Jaromír Schejbal | Publikováno 27. 4. 2022 000 9:55 | Kategorie: Aktuality

Letošní dvakrát odložený 26. ročník byl velmi specifický. Sbory se mohly do celostátního kola přihlásit přímo, neboť dva covidové roky značně zdecimovaly středoškolskou pěveckou základnu a zájemců o účast v celostátním kole nebylo tolik, aby musela probíhat regionální kola. Sborový zpěv byl dokonce v určitém období úplně zakázán. S velikou pokorou a obdivem tedy organizátoři přivítali všechny sbory, které projevily o letošní ročník zájem a byly schopny s novými členy nastudovat potřebný repertoár. Sbory vystoupily jen v jedné společné kategorii bez povinné skladby, aby se přispělo k obnově sborového života na gymnáziích na všech úrovních. Cílem 26. ročníku GC bylo nejen umožnit všem přihlášeným gymnaziálním sborům účast v celostátním kole, ale především rozšiřování zkušeností sbormistrů, aby měli možnost srovnání své nelehké práce s ostatními sbory a novou motivaci pro další činnost.

Letos zpívalo na přehlídce 17 gymnaziálních sborů z celé republiky. I když se nejednalo o soutěž, jejich vystoupení hodnotila  pětičlenná odborná porota (Patrik Buchta, Jiří Jablunka, Pavel Koňárek, Marek Valášek a Jan Ocetek). Společně ocenili překvapivě vysokou úroveň jednotlivých sborů. Královéhradecký GYBON zpíval pouze v patnáctičlenné sestavě (druhý nejméně početný sbor). Přesto porota kladně ohodnotila kompaktní zvuk sboru, vysokou muzikalitu a přirozený příjemný výraz zpěváků. I když to byla přehlídka nesoutěžní, šest nejlepších sborových výkonů ocenila porota zlatým pásmem.

Jsme rádi, že činnost sboru Gybon při Hudební mládeži Hradec Králové podporuje statutární město Hradec Králové.

Škola je příspěvkovou organizací Královéhradeckého kraje Královéhradecký kraj

Všechna práva vyhrazena. Web vytvořil Dominik Žilka jako svoji maturitní práci v roce 2014.