
je určena všem studentům se zájmem o biologii, kteří si chtějí rozšířit a prohloubit znalosti v tomto oboru s ohledem na maturitu, příjímací zkoušky s biologickým zaměřením, BiO, SOČ.
5. ročník (2h týdně)
– témata dle výběru a požadavků studentů
– obvyklá témata – etologie, smyslové soustavy živočichů a člověka, bakteriologie, virologie, genetika
– pravidelná praktická cvičení, dle dohody též možnost pitev živočichů (závisí na přihlášeném počtu a zájmu studentů)
6. ročník (3h týdně)
– výuka zaměřena na všechny maturitní okruhy (vyjma témat týkajících se biologie člověka, genetiky, fylogeneze orgánových soustav a ekologie)
Prohlubuje a rozšiřuje znalosti získané v geometrii (rovinné i prostorové). Hlavní objektem zkoumání v DG je promítání-tedy různé způsoby zakreslení trojrozměrných útvarů na dvojrozměrný papír, aby bylo možné ze znalosti dvojrozměrného obrazu jednoznačně zrekonstruovat trojrozměrnou realitu. DG tak podporuje rozvoj prostorové představivosti a zároveň trénuje nejen zručnost při používání rýsovacích pomůcek, ale také při kreslení náčrtků volnou rukou.
DG je vhodná pro zájemce o studium na všech technických fakultách (ČVUT, VUT, TU Liberec, Ostrava…). Některé z nich mají znalosti z DG jako součást přijímacích zkoušek, některé v prvním semestru v navazují na znalosti získané na střední škole.
5. ročník (Mgr. Černošová)
Seminář je určen všem studentům se zájmem o historii, kteří si chtějí rozšířit a prohloubit znalosti v tomto oboru. Pomůže rovněž s přípravou na maturitu, příjímací zkoušky, případně na soutěže SOČ.
V hodinách bude kladen důraz na samostatnou práci studentů a jejich seznámení se
s prací historika (práce s prameny, příprava ročníkové seminární práce…).
Součástí práce v semináři bude návštěva archivu, muzeí a výstav, projekce dokumentárních filmů, seznámení studentů s historickými zajímavostmi, regionální dějiny, reakce na nové informace z oboru, práce s historickými prameny a literaturou. Studenti se blíže seznámí také s archeologií a pomocnými vědami historickými.
Výběrová témata spoluurčují sami studenti.
6. ročník (Mgr. Kout)
Cílem předmětu je rozšířit a prohloubit dějepisné učivo, připravit na maturitní zkoušku a na přijímací zkoušky na VŠ.
Obsah učiva:
Seminář je určen pro maturanty z fyziky, studenty, kteří budou konat přijímací zkoušky z fyziky na VŠ, nebo budou fyziku potřebovat při navazujícím studiu.
Předmět doplňuje a rozšiřuje gymnaziální učivo fyziky.
5. ročník
Optika, elektřina a magnetismus.
6. ročník
Moderní fyzika (speciální teorie relativity, kvantová fyzika, atomový obal, jaderná fyzika, astrofyzika), návrat k mechanice s užitím diferenciálního a integrálního počtu.
Chemie volitelná je určena pro zájemce o studium chemie na Chemicko-technologických fakultách, o studium na Lékařských fakultách, Přírodovědeckých fakultách, ale i dalších fakultách, kde je potřeba chemie. Je zaveden v pátém ročníku po dvou hodinách týdně a v šestém ročníku po třech hodinách týdně.
Důraz je kladen na souvislosti s ostatními přírodovědnými předměty a vzájemné propojení poznatků získaných v jednotlivých předmětech. Slouží nejen k upevnění již získaných poznatků, ale také k jejich rozšíření a k aplikaci takto získaných poznatků i v jiných přírodovědných předmětech. Příprava v průběhu hodin je vedena k úspěšnému složení maturitní zkoušky. V chemii volitelné je žák připravován i k úspěšnému složení přijímací zkoušky z chemie na VŠ. Umožňujeme žákům seznámit se s otázkami pro přijímací zkoušky na VŠ a pomáháme jim s jejich řešením.
Cílem tohoto semináře je upevnění a prohloubení znalostí základů německého jazyka jako prostředku komunikace. Výuka navazuje na úroveň B1, v maturitním ročníku přechází na úroveň B2 .
Důraz bude kladen na zvládnutí všech čtyř komplexních řečových dovedností /poslech, čtení, ústní a písemné vyjadřování/.
Studenti budou připravováni na zvládnutí maturitní zkoušky, dle zájmu na certifikáty /ZD – B1, Mittelstufe Deutsch – B2/.
Výstupy:
Žák zná jazyk tak, aby se domluvil a vyjadřoval pomocí své aktivní slovní zásoby s menší mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci tematických okruhů podle úrovní B1, B2. Dokáže smysluplně komunikovat, iniciovat, udržet v chodu a ukončit konverzaci v rámci tematických okruhů. Rozumí i delším promluvám, dokáže sledovat i složitější výměnu názorů, pokud téma dostatečně zná. Umí napsat srozumitelné texty dobře uspořádané.
Volitelný předmět programování je dvouletý – pro ročník pátý (kvinty) a šestý (sexty). Pro toho, kdo uvažuje o maturitě z Informatiky je víceméně nutností, většin a témat, která pokrývají maturitní otázky, se probírá až v těchto seminářích. Cílem seminářů z programování není pouze prohloubení programátorské zdatnosti, ale i seznámení se z ostatními tématy, které zahrnuje široký obor Informatiky. Ze zkušeností našich absolventů, kteří pokračovali ve studiu Informatiky na VŠ, je možné říci, že absolvování tohoto semináře bylo pro ně velice užitečné.
Látka je rozdělena na dvou let a logicky na sebe navazuje, není možné do semináře „naskočit“ až druhém roce.
5. ročník – v předchozích letech se studenti seznámili při hodinách IVT se základy programování. Již n2kolik let se na naší 3kole pro výuku programování používá moderní programovací jazyk Python 3. První rok semináře si klade za cíl rozšířit znalosti o tomto jazyku. Probírají se složitější datové struktury jako je seznam, množina, slovník. Programovací techniky z funkcionálního programování, zpracování textových formátů jako je CSV, XML. Student se seznámí s objektovým základem jazyka i s tvorbou vlastních objektů.
6. ročník – je daleko pestřejší. Věnujeme se operačnímu systému GNU/Linux. Student se seznámí s instalací vlastního systému a po zbytek školního roku má možnost využívat vlastní linuxový virtuální počítač. V rámci výuky budeme pracovat s databázovým serverem MySQL, s webovým serverem Apache a s programovacím jazykem PHP. To vše na svém virtuálním počítači. Důležitým blokem je výuka protokolu TCP/IP, „fungování“ Internetu a síťové služby. Nedílnou součástí semináře je opakování a příprava na maturitu.
Seminář je určen pro žáky, kteří si chtějí prohloubit a posunout své znalosti anglického jazyka tak, aby nejpozději na konci sexty dosáhli úrovně C1.
Cílem předmětu je připravit žáka na mezinárodně uznávané zkoušky CAE (na úrovní C1 podle Společného evropského rámce pro jazyky), které se skládají z poslechu, čtení a použití angličtiny, psaní, mluvení. V rámci semináře se budou systematicky procvičovat všechny typy cvičení této zkoušky a student se do hloubky zaměří na zlepšování svých jazykových dovedností. V oblasti gramatiky se budou probírat jevy objevující se v konkrétních cvičeních nazvaných Use of English. Dále student porozumí zkouškovým strategiím obzvláště v oblasti poslechu, čtení a mluvení. Kombinace všech těchto aspektů dopomůže studentovi ke zdárnému složení zkoušky.
Mluvení bude procvičováno ne jen formou diskuzí a rozhovorů, ať už v rámci celé třídy, skupinově nebo ve dvojicích, ale také formou prezentací, kde si student vyzkouší souvislý mluvený projev. Ve specifické přípravě na zkoušku se student zaměří na zlepšení dovedností jak vést rozhovor, reagovat na otázky a popisovat obrázky.
Předpokládaná vstupní znalost je B2, kterou student musí prokázat
a to nejpozději v den ukončení přihlašování se na semináře. Pokud žák neprokáže jednou z předchozích možností úroveň B2, nemusí být do semináře přijat. V případě splněného certifikátu na úrovni B2 nebo oficiálního výsledku zkoušky nanečisto musíte jedno nebo druhé zaslat e-mailem na dlouha@gybon.cz. Seminář není určen pro studenty s úrovní nižší nebo vyšší než B2.
Povinností žáka je si zakoupit učebnici, se kterou se bude v rámci semináře pracovat. Požadovaná učebnice: Open World C1.
Náplní semináře nejsou maturitní témata.
Formy a podmínky klasifikace:
Podmínkou klasifikace je min. 1 prezentace, 1 sloh v hodině, 1 sloh za domácí úkol za školní rok (možno i více dle vyučujícího)
Seminář je určen pro žáky, kteří si chtějí prohloubit a posunout své znalosti anglického jazyka tak, aby nejpozději na konci sexty dosáhli úrovně B2 (B2+) .
Cílem předmětu je připravit žáka na mezinárodně uznávané zkoušky FCE (na úrovní B2 podle Společného evropského rámce pro jazyky), které se skládají z poslechu, čtení a použití angličtiny, psaní, mluvení. V rámci semináře se budou systematicky procvičovat všechny typy cvičení této zkoušky a student se do hloubky zaměří na zlepšování svých jazykových dovedností. V oblasti gramatiky se budou probírat jevy objevující se v konkrétních cvičeních nazvaných Use of English. Dále student porozumí zkouškovým strategiím obzvláště v oblasti poslechu, čtení a mluvení. Kombinace všech těchto aspektů dopomůže studentovi ke zdárnému složení zkoušky.
Mluvení bude procvičováno ne jen formou diskuzí a rozhovorů, ať už v rámci celé třídy, skupinově nebo ve dvojicích, ale také formou prezentací, kde si student vyzkouší souvislý mluvený projev. Ve specifické přípravě na zkoušku se student zaměří na zlepšení dovedností jak vést rozhovor, reagovat na otázky a popisovat obrázky.
Předpokládaná vstupní znalost je B1+.
Náplní semináře nejsou maturitní témata.
Povinností žáka je si zakoupit učebnici, se kterou se bude v rámci semináře pracovat. Požadovaná učebnice: Open World B2.
Formy a podmínky klasifikace:
Seminář je určen pro všechny, kdo mají rádi výtvarné umění. Je koncipován tak, aby poskytl základní seznámení s charakterem a vývojem výtvarné kultury obecně.
5. ročník
Úvodní blok – všeobecné poučení o druzích výtvarného umění (architektura, sochařství, malířství, užité umění), o základních pojmech a o oborech souvisejících. Cílem je hlubší orientace v oborech, umění „číst“ dílo.
Blok dějin umění – přiblížení charakteristiky doby a výtvarného projevu ve všech oborech (stavby, sochy, obrazy, nábytek, móda, …)
V tomto roce je na programu přehled vývoje od pravěku po 19. století (pravěk a umění přírodních národů, Egypt, antická kolébka evropské kultury, románský a gotický sloh, renesance a baroko, klasicistní a romantická tvorba…, to vše ve světě i u nás).
6. ročník
Pokračuje blok dějin umění – nástup moderních uměleckých směrů, přehled o vývoji v 1. a 2. polovině 20. století (fauvismus, expresionismus….surrealismus …. pop art, konceptuální tvorba, land art, body art…), charakteristika základních tendencí architektury (funkcionalismus…. postmodernismus…) i sochařství a designu.
Důležitým doplňkem práce v obou ročnících je sledování a návštěva výstav v hradeckých galeriích, zájezdy na zajímavé výstavy do Prahy apod. Pojetí semináře nevylučuje ani občasné výtvarné činnosti jako výraz snahy vyjádřit svůj vztah ke světu, nechat po sobě stopu, komentovat a interpretovat díla či období.
Práce v semináři může být zakončena maturitní zkouškou z výtvarné výchovy – ta sestává z obhajoby tzv. praktické části (výtvarné dílo či teoretická práce z oboru výtvarného umění) a ze zkoušky z dějin umění.
Seminář pomáhá rozšířit obecné povědomí o estetice, dokáže připravit na zkoušky na vysoké školy (zejména architektura a ČVUT).
Seminář je určen pro úplné začátečníky. Během dvouletého studia se studenti dostanou na úroveň A1/A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Výuka probíhá podle učebnice Nueva Aventura 1.
Španělština je v současnosti jedním z nejrozšířenějších jazyků světa a její znalost otevírá dveře k poznávání rozmanitých kultur. Součástí výuky je proto také seznámení s kulturou a tradicemi Španělska a zemí Latinské Ameriky.
V průběhu studia se studenti naučí vést rozhovor na základní témata, jako jsou volný čas, vzhled, rodina, orientace ve městě, jídlo a objednání si v restauraci.
Geografie představuje podle UK jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících oborů, který má výsledky i na mezinárodní úrovni. Geografie jako věda se zabývá rozložením jevů a procesů v prostoru a v čase, zajímá ji nejen současný stav, ale i jeho historické příčiny a budoucí důsledky.
„Představa o tom, že téměř všichni geografové jsou profesionální cestovatelé, je mylná a zavádějící. Devizou geografů je, že jsou schopni pomocí sofistikovaných metod sociálně-geografické i fyzicko-geografické jevy sledovat v prostoru a ve vzájemných vazbách i hodnotit prostorové dopady různých jevů na společnost a přírodu,” vysvětlil vedoucí Oddělení vnějších vztahů Přírodovědecké fakulty UK Michal Andrle.
Obsahem semináře je příprava na mezinárodně uznávané zkoušky DELF B1, B2, (C1), příprava na přijímací zkoušky na VŠ, procvičování maturitních témat, rozvíjení jazykových dovedností (mluvení, poslech, psaní, čtení, gramatika). Volba témat semináře vychází z potřeb a požadavků studentek a studentů.
Důraz je kladen také na schopnost prezentovat své myšlenky a argumentovat metodou francouzské „dissertation“ (úvod, teze, antiteze, syntéza, závěr).
Cílem výuky je prohloubit a rozšířit znalosti v některých tématech povinného předmětu matematika. V návaznosti na vyučování matematice dále rozvíjí logické myšlení včetně způsobů matematického vyjadřování. Důraz je kladen na analyzování problémů, volbě správného postupu řešení, jeho zdůvodnění, vyhodnocení správnosti výsledků vzhledem k podmínkám úlohy, samostatné tvůrčí myšlení při řešení úloh a aplikacích i v jiných oborech.
5. ročník (RNDr. Dolejší):
1. Rozšíření a doplnění poznatků o výrocích a množinách
Výrok, operace s výroky, zákony výrokového kalkulu, negování složených a kvantifikovaných výroků, negace implikace a ekvivalence. Úsudky a úsudková schémata, kontrola správnosti úsudků. Definice, věty, axiomy. Důkazy v matematice (přímý, nepřímý, sporem, matematickou indukcí). Základní poznatky o množinách, množinové operace, souvislosti množinových a logických pojmů. Rozšíření poznatků o dělitelnosti čísel, důkazové úlohy na dělitelnost, zbytkové třídy. Výrokové formy, definiční obor a obor pravdivosti výrokové formy.
2. Úvod do lineární algebry
n-rozměrné aritmetické vektory. Lineární kombinace a lineární závislost vektorů. Pojem matice, hodnost matice, matice regulární, matice singulární, elementární úpravy matic, ekvivalence matic. Řešení soustav m lineárních rovnic o n neznámých pomocí Gaussovy (event. Jordanovy) eliminační metody. Frobeniova věta. Pojem determinantu, základní vlastnosti, metody výpočtu determinantů s důrazem na Sarussovo pravidlo, Laplaceův rozvoj determinantu dle prvků jedné řady. Cramerovo pravidlo. Užití determinantů, především v analytické geometrii.
3. Další operace s maticemi
Součet matic, součin reálného čísla a matice, součin matic. Inverzní matice, adjungovaná matice, řešení jednoduchých maticových rovnic.
4. Limita posloupnosti, nekonečné řady
Vlastnosti posloupností. Pojem limity. Vlastní limita posloupnosti. Rozšířená reálná osa, aritmetika s nevlastními čísly, neurčité limitní výrazy. Nevlastní limita posloupnosti. Posloupnosti konvergentní, určitě divergentní a neurčitě divergentní. Věty a pravidla pro počítání limit. Výpočty limit posloupností, číslo e. Sumační symbolika, pojem nekonečné řady, pojem součtu nekonečné řady. Nekonečná řada konvergentní, určitě divergentní a neurčitě divergentní. Nekonečná geometrická řada a její užití.
6. ročník (Mgr. Štěrba):
1. Funkce jako zobrazení
Kartézský součin množin, binární relace, vlastnosti binárních relací, zobrazení z množiny do množiny. Druhy zobrazení, prosté zobrazení, inverzní zobrazení, grupy, funkce. Grafy a vlastnosti elementárních funkcí. Funkce signum, celá část, zlomková část. Inverzní funkce. Goniometrické a cyklometrické funkce. Funkce odmocnina, počítání s odmocninami, surdická čísla. Řešení iracionálních rovnic
a nerovnic. Funkce exponenciální a logaritmická. Exponenciální a logaritmické rovnice a nerovnice.
2. Rozšíření poznatků z analytické geometrie
Parametrické rovnice kružnice, elipsy, paraboly a hyperboly. Vzájemná poloha přímky a kuželosečky s důrazem na tečny kuželoseček. Asymptoty hyperboly.
3. Rozšíření poznatků z diferenciálního počtu
Spojitost funkce v bodě a intervalu. Limita funkce v bodě, jednostranné limity funkce v bodě. Vlastní a nevlastní limita funkce ve vlastním i nevlastním bodě. Výpočet limit funkcí, druhy bodů nespojitosti. Derivace funkce, zvláště funkce složené. Derivace implicitní funkce, derivace cyklometrických funkcí. Diferenciál funkce a jeho užití. Užití diferenciálního počtu k vyšetřování průběhu funkce a k řešení extremálních úloh.
4. Rozšíření poznatků z integrálního počtu
Určování primitivních funkcí s důrazem na metodu per partes a metodu substituční. Integrace racionální lomené funkce rozkladem na součet parciálních zlomků. Užití určitého integrálu k výpočtu obsahu elementárních oblastí, k výpočtu objemu rotačních těles a výpočtu délky rovinné křivky.
5. Řešitelnost algebraických rovnic n-tého stupně v oboru C
Základní pojmy o algebraických rovnicích. Základní věta algebry, další věty o algebraických rovnicích. Kvadratická rovnice s imaginárními koeficienty v oboru C, kubické rovnice. Binomické rovnice a reciproké rovnice v oboru C.
5. ročník (Mgr. Štefková)
Hlavní náplní semináře je shrnutí, zopakování a rozšíření učiva ZSV (témata odpovídající 3. – 4. ročníku: psychologie, sociologie a mediální výchovy). Výuka je ale zaměřena nejen na přípravu k maturitní zkoušce, ale také na rozšiřování teorie konkrétními společenskými tématy z minulosti a současnosti (např. psychologické a sociální experimenty, dokumentární filmy, současná odborná literatura), v semináři se předpokládá aktivní přístup a osobní zájem studenta o obor.
6. ročník (Mgr. Čejchan)
V šestém ročníku zdůrazňujeme témata politologická (volby a volební systémy, stát, společenské smlouvy, politické ideologie), oblast mezinárodních vztahů a integrace, filozofie (zejm. sókratovské školy, helénismus, česká filozofie). Dále pracujeme s aktualitami, žáci připravují krátká mluvní cvičení, kde vždy představí daný problém, pozice jednotlivých aktérů a vymezí svůj pohled na věc. Vyučující své žáky vedou ke korektní citaci pramenů svých výstupů a kritickému pohledu na zdroje. Aktuálně (podle nabídky a potřeb seminárních skupin) připravujeme vhodné exkurze (např. návštěva Speciálních škol v Hradci Králové), jež doplňují probíraná témata.
5. ročník – Mgr. Vízková, 6. ročník – Mgr. Čejchan
Seminář kombinuje dva základní přístupy. Za prvé rozvíjí dovednosti ve vztahu jazyk a styl, zde pracujeme zejm. s texty publicistického a odborného stylu, za druhé se zabýváme uměleckým textem, zde doplňujeme témata běžných hodin literatury, soustředíme se na rozbor přečtených textů, zkoumáme a oceňujeme stylistickou, formální, ale i myšlenkovou originalitu textů. Studenty vedeme k prezentaci vlastního názoru, a to ústní i písemnou formou. Našim cílem je rozvíjet především stylistické dovednosti studentů, rádi bychom podpořili jejich individuální odlišnosti při tvorbě textu.
Pečlivě si připravíme několik titulů k ústní maturitní zkoušce.
Rádi bychom uspořádali i vhodnou lit. exkurzi, pravděpodobně po místech královéhradeckého regionu.
Seminář je určen pro všechny zájemce o moderní dějiny. Cílem výuky je prohloubit a rozšířit znalosti z českých/československých i světových dějin po roce 1945. Dáváme těmto zásadním tématům dostatečný prostor, nejen v rámci přípravy k maturitní zkoušce či přijímacím zkouškám na vysoké školy. V hodinách pracujeme také badatelsky, využíváme moderní aplikace i přístup k historickým pramenům.
Součástí práce v semináři je rovněž návštěva archivů, muzeí a výstav, projekce dokumentárních filmů, reakce na nové informace z oboru, beseda s pamětníky atd.
Jednoletý volitelný seminář se zaměřuje na zopakování, shrnutí a procvičení učiva matematiky, vytvoření přehledu, upevnění logických souvislostí a vztahů.
Cílem je naučit žáky prostřednictvím řešení různých typů úloh najít optimální strategii a připravit je ke společné části maturitní zkoušky z matematiky a matematiky rozšiřující.
V semináři se studenti detailně seznámí s technikou malby, akrylové malby, prací u stojanu-ateliérové malby.
Seminář pro 6. ročníky slouží jako doplněk k teoreticky pojatým dějinám umění. Je zaměřen na praktickou stránku.
Důraz je kladen na rozšíření a zdokonalení technik kresby a malby, ale také na výuku dalších forem výtvarného umění (stencil-šablonový tisk, sprejování, akvarelová malba a popřípadě základy práce s digitální fotografií).
Cílem semináře je naučit, zdokonalit a poradit studentům s různými technikami výtvarného umění a dovést je k vlastní tvorbě.
Seminář je otevřen všem a není podmínkou k maturitě, nicméně může výrazně pomoci při tvorbě vlastní maturitní práce.
je zaměřen především na biologii člověka, fylogenezi orgánových soustav, genetiku a ekologii
vhodný jako příprava na přijímací zkoušky (lékařské fakulty, fyzioterapie aj.)
doplňuje znalosti k maturitě (vyjma témat probíraných v Biv)
pravidelná praktická cvičení (závisí na přihlášeném počtu studentů a jejich zájmu)
Seminář práva je určen studentům, kteří se chtějí v maturitním ročníku blíže seznámit se světem práva a jeho praktickým významem v každodenním životě. Předmět je vhodný nejen pro ty, kteří zvažují studium na právnické fakultě, ale také pro všechny studenty se zájmem o humanitní obory, společenské dění a základní „právní minimum do života“.
V rámci semináře se studenti seznámí se základy ústavního, trestního, správního a občanského práva, s důrazem na procesní aspekty jednotlivých právních odvětví. Výuka je vedena prakticky a interaktivně. Studenti se zapojují do diskusí, modelových situací a případových studií, aby si mohli teoretické poznatky lépe přiblížit reálným životním situacím.
Součástí semináře je také návštěva soudního jednání, která studentům umožní nahlédnout do skutečného fungování justice.
Cílem semináře je nejen nabídnout studentům uvažujícím o studiu práv možnost nahlédnout do charakteru vysokoškolského právního vzdělávání, ale především poskytnout všem účastníkům semináře základní orientaci v právním systému, povědomí o svých právech a povinnostech a jistotu, na koho se obrátit, když je potřeba.
Tento seminář má za cíl studentům přiblížit obor psychologie ze všech možných stran. Výuka probíhá formou přednášek, praktických cvičení, exkurzí do zařízení, využívá prvky zážitkové pedagogiky. Spolu se zajímavými tématy psychologie budou probrány i praktické informace, které se týkají přijímacího řízení (kam se dá hlásit na psychologii, průběh přijímaček, TSP testy,…)
Témata:
– obecná psychologie
– emoce
– sociální psychologie
– slavné psychologické experimenty
– historie psychologie
– psychologická první pomoc
– vývojová psychologie
– copingové mechanismy, resilience, posílení selfe-fficacy
– asertivita
– manipulace a kognitivní zkratky – kde všude je to kolem nás
Seminář si klade za cíl být mezistupněm mezi středoškolskou a vysokoškolskou úrovní výuky ekonomie, rozšiřuje učivo ZSV. Jednoletý seminář studentům nabízí hlubší pochopení hospodářského života v zemi, zaměřuje se také na témata osobních financí a znalosti finančního světa. Studenti budou pracovat s aktuálními ekonomickými daty, budou rozvíjet schopnost kriticky hodnotit úlohu státu v ekonomice. V semináři se předpokládá aktivní přístup a zájem studenta o obor.
Seminář je rovnoměrně rozdělen mezi psaní a literaturu. V psaní si student procvičí různé aspekty a styly, s důrazem na prózu a kreativní psaní. Literární část semináře zahrnuje čtení jak doma, tak v hodině a bude zaměřena na různé druhy textů od dramatu (např. The Crucible, úryvky ze Shakespeara), přes poezii (např. Langston Hughes, Robert Frost, Emily Dickinson, William Blake) po krátké povídky a novely (např. Charles Diskens, Virginia Wolf).
Podmínky klasifikace:
Seminář se soustředí zejm. na filmové adaptace klasických děl světové i české literatury. Dále nabízí speciální témata literární i filmová. Umožní pečlivou přípravu na vybrané tituly k maturitní zkoušce.
Metody práce: – projekce filmů na školním videu (doplněná o projekce v kině Centrál)
Přehled témat je především orientační, z nabídnutých témat rozhodně některá realizujeme, na návrhy studentů však můžeme rozšířit témata stávající i přidat témata nová (např. sci-fi, animovaný film, dokumentární film, představení další režisérské osobnosti aj.).
Podmínky klasifikace: aktivní účast v hodinách, domácí příprava – načtení zadaných textů, vlastní tvorba studentů
Hlavní náplní semináře je shrnutí, zopakování a rozšíření učiva HV (témata odpovídající 1 – 4. ročníku: (dějiny hudby ve světě a v českých zemích). Výuka je ale zaměřena nejen na přípravu k maturitní zkoušce, ale také na rozšiřování znalostí z hudební nauky. Zahrnuta je i příprava maturitního koncertu studentů a odborné rozbory hudebních uměleckých děl. V semináři se předpokládá aktivní přístup a osobní zájem studenta o obor.
Výuka tohoto předmětu je založena na experimentech v laboratoři a přípravě na příjímací zkoušky.
Zvýšená pozornost i pro účely hodnocení žáka bude věnována
• zlepšení manuálních dovedností a zručnosti žáků při práci v chemické laboratoři
• zvyšování míry samostatnosti práce žáka
• úrovni schopnosti žáka úspěšně aplikovat teoretické vědomosti v laboratorní praxi
• úrovni kvality zpracování získaných dat do tabulek, grafů apod.
• formální úrovni laboratorních protokolů
• přesnosti, výstižnosti a odbornosti ústního i písemného vyjadřování žáka
• přesnému vyjadřování odborných termínů
• schopnosti vybrat z testových otázek správné řešení
• schopnosti nalézt a zdůvodnit chyby v textu
• úspěšně aplikovat teoretické vědomosti při řešení problémů
Mladá fronta včera - Školní bulvár
Všechna práva vyhrazena. Web vytvořil Dominik Žilka jako svoji maturitní práci v roce 2014.