5.2. Anglický
jazyk
5.2.1. Charakteristika vyučovacího předmětu
Obsahové vymezení předmětu
Vyučovací předmět Anglický jazyk je
vytvořen ze vzdělávacího oboru Cizí jazyk v RVP ZV a RVP G. Anglický jazyk
navazuje v nižším gymnáziu na úroveň A1 a ve vyšším na úroveň A2.
Cílem předmětu je osvojování si
jazykových prostředků, rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení schopností žáků
dorozumět se v běžných situacích, vyjadřovat vlastní názory. Cílem je dosažení
úrovně B2 a poznatků pro získání mezinárodně uznávaných zkoušek.
V rámci vyučovacího procesu jsou
zároveň integrována následující průřezová témata:
·
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
·
Environmentální výchova
·
Mediální výchova
·
Multikulturní výchova
Časové vymezení předmětu
Nižší
gymnázium: 1. ročník 3 hodiny týdně a 2. ročník 4 hodiny týdně
Vyšší
gymnázium: 1. a 2. ročník 3 hodiny týdně, 3. a 4. ročník 4 hodiny týdně
Organizační vymezení předmětu
Na hodiny se
třídy dělí ve všech ročnících. Hodiny probíhají v jazykových učebnách
vybavených audiovizuální technikou. Na předmět navazují volitelné předměty.
Škola pravidelně organizuje zájezdy do Velké Británie.
Výchovné a vzdělávací strategie
Základními
kompetencemi, které jsou při výuce rozvíjeny, jsou:
Kompetence k učení:
· učitel zařazuje práci se slovníky
· navozuje problémové situace
· podporuje využívání dalších zdrojů informací
Kompetence k
řešení problémů:
· učitel navozuje modelové situace vedoucí k řešení
problémů
Kompetence
komunikativní:
· učitel rozvíjí schopnosti žáků prezentovat své názory
a myšlenky
Kompetence
sociální a personální:
· učitel zařazuje do hodin týmovou práci
· usiluje o posilování dobrých vztahů mezi žáky
Kompetence
občanská:
· učitel diskutuje se žáky o odlišnostech způsobu života
v anglicky mluvících zemích
· vede je k zaujímání stanovisek ke
společenským, kulturním, geografickým a ekologickým odlišnostem
· vybízí ke sledování aktuálního dění doma i ve
světě